T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
YOZGAT / ŞEFAATLİ - Atatürk İlkokulu

Duyurular

May

2021-2030 Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Belgesi ve 2021-2023 Karayolu Trafik Güvenliği Eylem Planında belirtilen stratejik amaç, hedef ve performans göstergelerinin ilgili kurum ve kuruluşlar tarafından yerine getirilmesine ilişkin Cumhurbaşkanlığı Genelgesi yayımlanmıştır.

Performans Göstergesi sorumlusu kurum olarak Ortaöğretim Genel Müdürlüğünün belirlendiği performans göstergeleri çerçevesinde, ilkokul, ortaokul ve liselerde Millî Eğitim Müdürlükleri koordinesinde Trafik Güvenliği konusunda etkinlikler düzenlenmesi gerekmektedir.

Bu kapsamda ilimiz genelinde düzenlenecek "Trafikte Gör, Görünür Ol" temalı ilkokul öğrencileri arası resim, ortaokul öğrencileri arası karikatür, lise öğrencileri arası slogan yarışmaları düzenlenecektir. 

Yönerge hükümleri doğrultusunda hazırlanan şartnamede belirtilen takvim doğrultusunda gerçekleştirilecektir.

Yarışmaya katılım 24 Nisan - 18 Mayıs 2023 tarihleri arasında katılım olacaktır.

May

6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunun 3. Maddesinde; Çalışan istihdam eden gerçek ve tüzel kişiler ile tüzel kişiliği olmayan kurum ve kuruluşlar "işveren" kabul edilmektedir.

Kanunun 4. Maddesinde; İşveren, çalışanların işle ilgili sağlık ve güvenliğini sağlamakla yükümlü olup bu çerçevede; mesleki risklerin önlenmesi, eğitim ve bilgi verilmesi dahil her türlü tedbirin alınması, organizasyonun yapılması, gerekli araç ve gereçlerin sağlanması, sağlık ve güvenlik tedbirlerinin değişen şartlara uygun hale getirilmesi ve mevcut durumun iyileştirilmesi için çalışmalar yapılması konusunda sorumludur.

İşveren iş yerinde alınan iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerine uyulup uyulmadığını izlemek, denetlemek ve varsa uygunsuzlukların giderilmesini sağlamakla, risk değerlendirmesi yapmakla , çalışana görev verirken kişinin sağlık ve güvenlik yönünden işe uygunluğunu göz önünde tutmakla , yeterli bilgi ve talimat verilenler dışındaki çalışanların hayati ve özel tehlike bulunan yerlere girmemesi için gerekli tedbirleri almakla yasal olarak zorunlu tutulmuştur.

Kanunun 3. Maddesinin 2. Bendinde; İşveren vekili, iş veren adına hareket eden ve işin ve işyerinin yönetiminde görev alan kişileri ifade etmektedir. Kanun işveren adına hareket eden, işin ve işyerinin yönetiminde görev alan "işveren vekillerini" aynen işveren gibi kabul etmektedir.

Başka bir deyişle, İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu yönünden işveren vekilleri işveren ile ayni sorumluluklara ve yetkilere sahip kılınmıştır. 6331 sayılı Kanuna göre işveren adına hareket eden ve işin ve işyerinin yönetiminde görev alan diğer kişiler de (İl Müdürü, İl Müdür Yardımcısı, İlçe Müdürü, İl/İlçe Şube Müdürü, Okul/Kurum Müdürü ve Okul/Kurum Müdür yardımcısı) işveren adına hareket etme şartını sağladıkları sürece iş veren vekili kabul edilir.

İş Sağlığı ve Güvenliği mevzuatına aykırı olarak personele verdikleri iş ve emirler dolayısıyla "İşveren Vekili sıfatı" kullanan yönetici;

a) Kanunun 26. Maddesi yönünden uygulanabilecek idari para cezaları,

b) Herhangi bir iş kazası ve meslek hastalığı dolayısıyla 5510 sayılı kanunda ön görülüp ödenen tazminat ve yapılan hastane masrafları, 5510 Sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunun 21,22 ve 23. Maddeleri ve 6098 Sayılı Borçlar Kanununun 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ve 56. Maddeleri gereğince "iş veren vekiline" rücu ettirilir.

c) Herhangi bir iş kazası ve meslek hastalığı olması halinde , 6098 Sayılı Borçlar Kanunun 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ve 56. Maddeleri ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanunun 21 ve 22. Maddeleri karşısında sorumlu olacaktır.

İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulları Hakkında Yönetmeliğin 4.4. Maddesinde; "İşverenler, iş sağlığı ve güvenliği mevzuatına uygun kurul kararlarını uygular." denilmektedir.

İş Sağlığı Ve Güvenliği Hizmetleri Yönetmeliğinin 5.5.b. Maddesinde işveren; "Görevlendirdiği kişi veya OSGB'lerin görevlerini yerine getirmeleri amacıyla araç, gereç, mekan ve zaman gibi gerekli bütün ihtiyaçlarını karşılamakla yükümlüdür." denilmektedir.

İş Sağlığı Ve Güvenliği Hizmetleri Yönetmeliği Madde 5.5.ç. Maddesinde işveren ; "Görevlendirdiği kişi veya hizmet aldığı OSGB'ler tarafından iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuata uygun olan ve yazılı olarak bildirilen tedbirleri yerine getirmekle yükümlüdür." denilmektedir.

İş Güvenliği Uzmanlarının Görev, Yetki, Sorumluluk Ve Eğitimleri Hakkında Yönetmeliğinin 5.4. Maddesinde "İşveren, görevlendirdiği kişi veya hizmet aldığı kurum ve kuruluşlar tarafından iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuata uygun olan ve yazılı olarak bildirilen tedbirleri yerine getirir." denilmektedir.

Yozgat İl Milli Eğitim Müdürlüğü İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulu Toplantısı 6 Nisan 2023 Perşembe günü yapılmış olup, alınan kararlar ektedir. Tüm Birim Yöneticilerinin alınan kararlar, yukarıda döküm ve izahı yapılan kanun ve yönetmelikler ile İş Güvenliği mevzuatının emrettiği doğrultuda gerekli tedbirleri almasını, tüm idareci/personele imza karşılığı duyurulmasını, imza sirkülerinin ilgili birimlerde muhafaza edilmesi gerekmektedir. 

May

Kırım Kongo Kanamalı Ateşi (KKKA) hastalığının, ülkemizde bahar ve yaz aylarında görülen önemli bir zoonotik karakterli enfeksiyon hastalığı olduğu, başlıca kene tutunması veya keneyle temas sonucunda bulaştığı, bu hastalıktan korunmada kişisel korunma tedbirlerinin alınmasının büyük önem taşıdığından halkın bilgilendirilmesi ve farkındalığın oluşturulması hedeflenmektedir.

Bakanlığımıza bağlı okullar ve halk eğitim merkezleri aracılığıyla geniş kitlelere KKKA konusunda ulaşılmasının mümkün olacağı, eğitim kurumlarının halkın bilgilendirilmesi ve farkındalığının oluşturulması çalışmalarına katkı sağlayacağı, Sağlık Bakanlığı tarafından yürütülen KKKA eğitim çalışmalarına Bakanlığımızca gerekli desteğin sağlanmasına ihtiyaç duyulduğu belirtilmektedir.

Bu itibarla, KKKA hastalığının yaygın olarak görüldüğü iller öncelikli olmak üzere özellikle kırsal kesimde yaşayanlara yönelik il sağlık müdürlüklerince planlanan eğitim çalışmalarına, Bakanlığımız örgün ve yaygın eğitim kurumları tarafından gerekli desteğin verilmesi gerekli görülmektedir.

May

Milli Eğitim Bakanlığımıza bağlı bilim ve sanat merkezlerine öğretmen alımı için uygun görülmüş ancak Kahramanmaraş ve çevre illerinde meydana gelen deprem nedeniyle ertelenen "2023 Yılı Bilim ve Sanat Merkezlerine Öğretmen Seçme ve Atama Kılavuzu" kapsamında yapılacak başvuru tarihleri ve Atama Takvimi revize edilmiştir.

Bununla birlikte daha önce kontenjan ilan edilen Adıyaman, Hatay, Malatya ve Kahramanmaraş illerinde bulunan bilim ve sanat merkezlerine öğretmen alımı, yaşanan deprem nedeniyle ileri bir tarihe ertelenmiştir.

Belirtilen 4 il haricinde diğer İl Millî Eğitim Müdürlüklerinde yapılacak bilgilendirme toplantıları özel eğitim ve rehberlik hizmetleri birimlerince; diğer iş ve işlemler ise atama birimlerince gerçekleştirilecektir. Bilgilendirme toplantılarına ait detaylı bilgi ekte gönderilmiştir.

Söz konusu kılavuz, atama takvimi ve kontenjanlar orgm.meb.gov.tr adresinde yayımlanmıştır.

May

Günümüzde küreselleşme; siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel alanlarda pek çok gelişmeye imkân sağlarken bir taraftan da toplumsal yaşamı tehdit eden sorunların ortaya çıkmasına neden olmuştur.

Bireyi, aileyi, yaşadığımız toplumu ve dünyayı tehdit eden risk ve sorunların çözümünde, toplumsal yaşantımızın temel yapısını oluşturan millî, manevi, sosyal, ahlaki ve kültürel değerlerimizden olan adalet, dostluk, dürüstlük, sevgi, saygı, sabır, vatanseverlik, yardımseverlik, öz denetim, sorumluluk gibi kazanımlarımız en önemli referans kaynaklarımızdandır.

Eğitim sistemimiz öğrencilerimize; bilgi, beceri, tutum kazandırmanın yanında onların dengeli, gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere sahip, temel ve insani değerleri kazanmış iyi bir insan, iyi bir vatandaş olarak yetişmelerini sağlamak görevini üstlenmiştir.

Toplumsal hayatı oluşturan, insanları birbirlerine bağlayan, gelişmeyi, toplumsal mutluluğu ve huzuru sağlayan, risk ve tehditlerden koruyan ahlaki, insani, sosyal, millî ve manevi değerlerimizin tüm bireylere kazandırılmasında en önemli etkenlerden biri eğitimdir.

Bu kazanımların öğrencilere aktarılması da değerler eğitimini oluşturmaktadır. Milletimizin devamını sağlayan, millî değerlerimizin koruyucusu olan en temel kurum “aile”nin, güçlü bir yapıya sahip olması; toplumumuzun varlığını güçlü bir şekilde sürdürmesini sağlar.

Millî Eğitim Bakanlığınca, güçlü aile-güçlü toplum ilkesiyle değerlerimizi geleceğimizin teminatı olan nesillerimize doğru şekilde aktarmak amaçlanmış ve bu kapsamda öğretmen uygulamasına yönelik “Değerler Eğitimi Aile ve Toplum” kitabı hazırlanmıştır. Söz konusu etkinlik kitabında öğrencilerin aile ilişkilerini güçlendirebilmesine, millî ve manevi değerlerimizi içselleştirerek toplumun bütünlüğünü sağlamlaştırabilmesine yardımcı olan genel ilkeler, öğretim programındaki on kök değer üzerinden işlenmektedir.

Hazırlanan etkinlik kitabına https://ogmmateryal.eba.gov.tr/kitap/degerler-egitimi-aile-vetoplum/index.html adresinden erişim sağlanabilmektedir. 

May

Günümüz şartlarında bireylerin bilgiyi edinmesinin ve bilgiye ulaşmasının ötesinde daha işlevsel becerilere sahip olması gerekmektedir. Bilgiyi işlevsel olarak kullanabilme, bilgiye eleştirel yaklaşabilme, hızla değişen toplumsal yaşamın şartlarına uyum sağlayabilme, insanlarla ve doğayla etkili iletişim kurabilme gibi özelliklere sahip bireylerin ve toplumların daha başarılı olacağı düşünülmektedir.

Bu doğrultuda bireylerin sosyal hayatı etkileyen hızlı değişim süreçlerine uyum sağlayabilmeleri, yenilikleri ve değişim süreçlerini takip edebilmeleri için okuryazarlıklar da değişim göstermektedir.

Toplumların değişen koşullarına bağlı olarak değişen ve gelişen okuryazarlıklar bireyden topluma değişimin kaynağı olabilmektedir. Tüm bu hususlar göz önünde bulundurularak Ortaöğretim Genel Müdürlüğünce öğrencilerimize ulusal ve uluslararası ölçütlerde bilgi, beceri, tutum ve davranışın kazandırılması ile onların girişimci, yenilikçi, dil becerileri yüksek, sorun çözebilen, sistematik düşünebilen bireyler olarak yetiştirilmesi amacıyla 6 okuryazarlık becerisine yönelik olarak okuryazarlık becerileri etkinlik kitapları hazırlanarak yayımlanmıştır.

21. yüzyıl becerilerinin gelişimi ve bütüncül eğitim anlayışı dikkate alınarak hazırlanan okuryazarlık becerileri etkinlik kitapları setinde; Bilgi Okuryazarlığı Becerileri Etkinlik Kitabı, Veri Okuryazarlığı Becerileri Etkinlik Kitabı, Çevre ve İklim Değişikliği Okuryazarlığı Becerileri Etkinlik Kitabı, Sağlık Okuryazarlığı Becerileri Etkinlik Kitabı, Dijital Okuryazarlık Becerileri Etkinlik Kitabı, Finansal Okuryazarlık Becerileri Etkinlik Kitabı olmak üzere 6 kitap yer almaktadır.

Hazırlanan Okuryazarlık Becerileri Etkinlik Kitapları da OGM Materyal web sayfasında yayımlanmış olup https://ogmmateryal.eba.gov.tr/kutuphane/okuryazarlik-becerileri adresinden erişim sağlanabilmektedir.